כדי ליישב סכסוך צריך לחבר בין הצדדים (להביא אותם להסכמה). חיבור טוב יגיע על ידי ויתור, אך אם אחד הצדדים לסכסוך לא מוכן לוותר ולו על מקצת מעמדותיו, אין טעם להליך.
לרוב (ובעיקר בסכסוכים עסקיים), איני מפגיש בין הצדדים, אלא נפגש עם כל אחד בנפרד. זאת משתי סיבות עיקריות:
א – בזמן סכסוך הכעס אחד על השני הוא גדול ובמפגש הוא עשוי להתעורר ולפגוע בהליך.
ב – כך כל צד מקבל ממני את מלוא תשומת הלב.
אני קורא להליך זה הליך פישור ולא גישור, מכיוון שבגישור הצדדים דווקא נפגשים אחד עם השני. פגישות אלה הינן טעונות לרוב וחלקן אף מתפוצצות ללא תוצאה.
"שים שלום טובה וברכה" – עבודה נכונה עם הצדדים וליווי אישי ומותאם לאישיות של כל צד ישרתו את מטרת ההליך והצדדים.
סודיות מובטחת.
שלבי העבודה
- אני שומע כל צד בנפרד, בוחן את הסוגייה שיש לפתור ואת כוונת כל צד.
- שולח שאלון לכל צד ובנוסף אבקש חומר משפטי.
- הצעת הסכם עבודה תשלח לצדדים לחתימה.
- פגישות, לרוב אקיים 2-3 פגישות עם כל צד.
- העלאת הצעת פתרון לבחינה – הפתרון ילוטש בשיחות טלפוניות, עם כל צד בנפרד
- הצעת פתרון לביצוע, מידתי ומקובל על הצדדים. הפתרון המוסכם יועלה על הכתב ויהפוך למסמך מחייב.